کمتر از ۵۰درصد تماس های مرکز فوریتهای ۱۱۵ بم، اورژانسی است

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی بم ، اقای فریدون علیپور اظهار کرد: اتاق فرمان مرکزی اورژانس ۱۱۵ بم به طور 24 ساعته پاسخگوی تماس امدادخواهان با شماره 115 است

 

وی ضمن تاکید بر لزوم بیان نام شهر هنگام آدرس دهی امدادخواهان افزود: کارشناسان اتاق فرمان مرکزی درشهرستان بم ،پاسخگوی تماس ۴شهرستان شرق استان هستند و مردم شهرستان های بم ،نرماشیر،فهرج و ریگان هنگام برقراری تماس با ۱۱۵ به اتاق فرمان مرکزی ۱۱۵در ستاد مرکزی بم متصل میشوند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی بم تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۶۰۰تماس مردمی با ۱۱۵بم برقرار میشود که تنها یک چهارم تماس ها اورژانسی است.

علیپور خاطرنشان کرد: موارد غیر اورژانسی بیشترین درصد تماس های 115هستند که مواردی مثل تماس اشتباه، تماس تکراری، تماس پیگیری، سوالات غیر مرتبط و مزاحمتها را شامل میشوند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۶درصد تماس های مردمی با اورژانس۱۱۵ بم در خصوص موارد اورژانسی بوده که با اعزام واحد امدادی به محل حادثه همراه می باشد و پرسنل فوریتهای پزشکی پس از گرفتن شرح حال اولیه بیمار و معاینه علایم حیاتی بیمار را در صورت نیاز به مرکز درمانی انتقال می دهند. در غیر این صورت پس از انجام اقدامات اولیه و هماهنگی با پزشک اتاق فرمان، بیمار و خانواده وی را برای ادامه مراقبت یا درمان راهنمایی می کنند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی بم ادامه داد: با توجه به پیک پنجم موج همه گیری بیماری کرونا عمده تماس های غیر اورژانسی مرتبط با سوالات بیماری کرونا و واکسن کرونا می باشد که این مساله باعث افزایش بار تماس های اورژانس شده و ضمن اشغال شدن خطوط امدادی، باعث فرسایش توان کارشناسان اتاق فرمان اورژانس می گردد.

اقای علیپور در پایان اظهار کرد: از همشهریان عزیز تقاضا داریم برای مشاوره با شماره ۴۰۳۰ و ضمنا برای سوال در مورد اطلاعات دارویی با شماره ۱۹۰تماس حاصل نمایند.