247 / ثانیه هایی بین مرگ و زندگی

موارد خاص

کارشناسان فوریت‌های پزشکی پایگاه ملت اهواز با نگاه هوشمندانه و تشخیص فوری وضعیت حاد قلبی؛ ناجی حیات مرد ۵۱ ساله شدند.

 

به گزارش روابط عمومی اورژانس خوزستان به نقل از سخنگوی اورژانس: در ساعت ۱۲:۲۶ یک درخواست امدادرسانی به مرکز اورژانس اهواز برای یک آقای ۵۱ ساله اعلام گردید. تیم عملیاتی تخصصی منطقه ملت اهواز بلافاصله به محل اعزام شدند.

شرهانی گفت: بیمار آقای ۵۱ ساله با شکایت سوزش معده بود که علیرغم اظهار همراهیان بیمار به شک به گرمازدگی و اقدام به خنک کردن بیمار با ریختن آب روی وی، کارشناسان فوریت پزشکی حاضر در محل با نگاه هوشمندانه اقدام به گرفتن نوار قلب اورژانسی در محل به وسیله دستگاه تله کاردیوگراف یا دستگاه نوار قلب با امکان ارسال اطلاعات به صورت بر خط نمودند.

وی افزود:این اقدام فوری، علمی و جسورانه پس از انتقال اطلاعات بیمار به پزشک، منجر به تشخیص سکته قلبی حادی گردید که می‌توانست با تعلل حتی چند دقیقه ای باعث تهدید جدی حیات بیمار گردد، که بلافاصله اقدامات درمانی و دارویی حیاتی برای بیمار توسط کارشناسان اورژانس اهواز انجام شد و بیمار از شرایط جدی تهدید حیات نجات پیدا کرد.

سخنگوی اورژانس: سکته های قلبی وضعیت طبی بسیار مخاطره آمیزی هستند که حتی ثانیه ها در تشخیص فوری آن تعیین کننده ی زنده ماندن یا نماندن بیمار است و خوشبختانه این بیمار با اقدام فوری همکاران عزیزمان آقایان نریمان قنبری و بهزاد سعادت طلب و استفاده از تجهیزات پیشرفته پایش و ارسال اطلاعات قلبی از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

لازم به ذکر است بیمار با هماهنگی فوری با بخش های تخصصی به وسیله آمبولانس ویژه اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام خمینی ره اهواز منتقل و با وضعیت جسمی پایدار تحویل گردید.

با پیگیری همکاران ما در حال حاضر بیمار در بخش مراقبت ویژه بستری و حال عمومی وی رضایت بخش است.