پیگیر تامین اعتبار برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۸ فروند بالگرد جدید هستیم

اخبار سازمانی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در راستای تامین نیازهای اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی در حوزه‌های زمینی و هوایی پیگیر تامین اعتبار برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس و ۱۸ فروند بالگرد جدید با همکاری دولت مردمی و مجلس انقلابی هستیم.

 

 

دکتر جعفر میعادفر، در حاشیه آئین اختتامیه نهمین المپیاد پرسنل اورژانس ۱۱۵ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نهمین المپیاد با کیفیت بسیارخوبی با حضور نمایندگان ۱۰ قطب کشور برگزار شد، رقابتی که بسیار نزدیک و نفس‌گیر بود و اختلاف قطب‌ها و نفرات در حد دهم درصد بود و در اینجا جا دارد که از میزبانی شایسته مشهد تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: المپیاد دهم در سطح بین المللی با حضور نیروهای اورژانس ۱۱۵ دیگر کشورها برگزار می‌شود و اگر کشوری آمادگی میزبانی داشت می‌توانیم میزبانی دوره یازدهم را به آن کشور بدهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه وضعیت مشهد و خراسان رضوی خوب است، اما قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: عمده مشکل ما وجود ۳۵۰۰ آمبولانس فرسوده است و گرچه پیگیر تامین اعتبار برای خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید هستیم، اما این تعداد کافی نیست.

دکتر میعادفر اضافه کرد: از دولت مردمی و مجلس انقلابی می‌خواهیم که نگاهی ویژه به اورژانس ۱۱۵ داشته باشند، زیرا ما اولین گروهی هستیم که در هر ساعت از شبانه‌روز بر بالین بیمار حاضر هستیم و باید به‌طور ویژه دیده شویم.

وی تصریح کرد: همچنین باید موضوع تامین اورژانس هوایی به‌طور ویژه دیده شود و از مسئولان می‌خواهیم که قبل از تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ این موضوع را به‌طور ویژه ببینند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ما هم‌اکنون ۵۲ بالگرد داریم و نیازمان ۷۰ فروند است، بیان کرد: در حال حاضر نیازمند ۱۸ فروند دیگر هستیم و برای حوزه اورژانس موتوری هم برنامه ویژه‌ای برای تمامی کلان‌شهرها به‌خصوص شهر مقدس مشهد داریم.

دکتر میعادفر افزود: تا پایان سال ۴۰۰ بانوی تکنسین اورژانس ۱۱۵ فارغ‌التحصیل می‌شوند و در نظر داریم که این بانوان توانمند را در پایگاه‌های شهری به‌ویژه در کلان‌شهرهای مذهبی همچون مشهد جهت امدادرسانی به بیماران و مصدومان خانم به‌کارگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه از مجموع آمبولانس‌های جدید یک سوم آن سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، گفت: همچنین برای خراسان رضوی

و خراسان بزرگ هم سهمیه ویژه‌ای در بحث تخصیص آمبولانس‌های جدید دیده‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: یکی از مشکلات ما مزاحمت‌های تلفنی در تلفن ۱۱۵ اورژانس بوده که خلل در خدمت‌رسانی به بیماران حقیقی وارد می‌کند، ضمن اینکه از مردم می‌خواهیم که صرفاً برای موارد اورژانسی با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و برای تزریق آمپول و سرم و تعویض پانسمان این کار را انجام ندهند.

دکتر میعادفر تاکید کرد: ما همانگونه که در ایام اربعین حسینی به استان‌های مرزی و همسایه کمک می‌کنیم در ایام شهادت امام رضا(ع) هم حضوری پررنگ در مشهد داشتیم و در یک فاصله زمانی کوتاه با افتخار تمام به دو گروه زائران پیاده حسینی و رضوی خدمات‌رسانی می‌کنیم.

فعالیت ۱۰۲ دانشگاه و دانشکده کشور در حوزه تعلیم و تربیت تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی

در این مراسم دکتر حسن نوری، معاون آموزشی سازمان اورژانس کشور، تصریح کرد: ما افتخار آن را داریم که از ظرفیت ۱۰۲ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور در بحث تربیت و پرورش نیروهای توانمند اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار هستیم.

وی اضافه کرد: ما از مسئولان وزارتخانه می‌خواهیم که جهت تدریس دروس تخصصی رشته فوریت‌های پزشکی از ظرفیت فارغ‌التحصیلان همین رشته استفاده کنند، متخصصانی که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه امدادرسانی به مصدومان، بیماران و حادثه‌دیدگان توانمند هستند.

وی افزود: ما همواره آموزش‌های به‌روز را برای تکنسین‌ها متناسب با نیاز جامعه داریم، بیان کرد: کشور ایران به برکت امام هشتم(ع) یکی از برترین عملکردها را در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی داشته و نمونه بارز آن خدمات‌رسانی ویژه در شهر مقدس مشهد در دهه پایانی ماه صفر بوده است.

دکتر نوری خاطرنشان کرد: از مسئولان می‌خواهیم که نگاهی ویژه به اورژانس ۱۱۵ و تکنسین‌های زحمتکش این مجموعه در سراسر کشور داشته باشند، نیروهای خدومی که به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت می‌کنند و اولین ارتباط را با بیماران، مصدومان و حادثه‌دیدگان در جهت یاری‌رسانی به آنان برقرار می‌کنند.