با حضور ۱۵۰ معلم مقطع ابتدایی: همایش نگاهی نو در برابر حوادث ترافیکی در تربت حیدریه برگزار شد

همایش نگاهی نو در برابر حوادث ترافیکی با حضور 150 معلم مقطع ابتدایی به‌همت اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و همکاری ادارۀ آموزش و پرورش این شهرستان در سالن همایش‌های ابن سینا برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اورژانس دانشگاه تربت حیدریه؛ دکتر محمد جواد امیری، رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه در این همایش به اهمیت ارتقاء سطح سواد سلامت و نقش معلمان در یادگیری اشاره کرد و به تشریح راه‌اندازی سامانۀ دائم درخواست دوره‌های آموزش اورژانس پیش‌بیمارستانی و شرایط حال حاضر فوریت‌های پزشکی پرداخت.

وی اظهار داشت: اورژانس در کنار عملیات و انجام اقدامات بالینی، گامی بلند برای ارتقاء سطح سلامت اقشار مختلف جامعه برداشته و این سامانۀ را با هدف دسترسی آسان و سریع‌تر در دو محور فردی و گروهی راه‌اندازی کرده است.

حجت صالحی، معاون مدیر کل و رئیس ادارۀ آموزش و پرورش شهرستان تربت حیدریه نیز از همکاری‌های ویژۀ این اداره با دانشگاه علوم پزشکی و دیگر سازمان‌های مربوطه در راستای پدافند غیر عامل یاد کرد و گفت: آموزش‌های همگانی و مهارت‌افزایی نقطۀ اتصال اورژانس پیش‌بیمارستانی با آموزش و پرورش می‌باشد.

صالحی به اهمیت موضوع آموزش‌های همگانی حوزۀ سلامت در ساعات شش‌گانۀ پیش‌بینی شدۀ نظام تعلیم و تربیت که با هدف ارتقای توانمندی‌های جامعۀ می باشد اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت پدافند غیر عامل گام‌های خوبی را با همکاری نهادهای مرتبط به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان برداشته‌ایم که از مهم‌ترین موارد آن می‌توان به شناسایی نقاط پر خطر مدارس، نصب تابلوهای هشدار دهنده، ایمن‌سازی رفت و آمد دانش‌آموزان توسط شهرداری و راهنمایی رانندگی اشاره کرد و اجرای آموزش‌های همگانی نیز از مولفه‌های موثر در این مسیر می‌باشد.