مانور سراسری زلزله در مدارس کشور برگزار شد

اخبار کشوری

به مناسبت ۸ آذر، روز ملی ایمنی مدارس در برابر زلزله، پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در سراسر کشور در مدارس حاضر شده و آموزه های آمادگی در مقابل زلزله را همراه با سایر سازمان های امدادی به صورت مانور تمرین نمودند.

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ دکتر حسن نوری ساری، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور از اجرای مانور سراسری در تاریخ 8 آذرماه با هدف، افزایش سطح آگاهی و مهارت دانش‌ آموزان در اقدامات لازم در پیش، حین و پس از زلزله در راستای ایجاد آمادگی برای انجام واکنش ‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده‌ های طبیعی خبر داد.

دکتر نوری افزود: ایجاد فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و کمک به همنوعان در جهت کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از جمله دیگر اهداف اجرایی مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس بود.

وی خاطر نشان کرد: این مانور به طور همزمان در سراسر کشور با حضور کارشناسان اورژانس کشور، آتش نشانی و هلال احمر با دستورالعمل پناه گیری ایمن، خروج اضطراری ایمن، تخلیه مجروحین و مصدومین احتمالی، اطفای حریق، ارائه کمک های اولیه و در نهایت اسکان اضطراری برگزار شد.

و در پایان وی هدف اصلی و مهم این مانور را سرعت عمل و افزایش مهارت های دانش آموزان در مواجه با زلزله دانست.